Blog-9-637x509-min

پلی استال چگونه تولید می‌شود؟

پلی استال‌ های معمولی از فرمالدئید تهیه می‌شوند که به آن پلی اکسی متیلن نیز گفته می‌شود. فرآیند پلیمریزاسیون فرمالدئید از طریق آغازگرهای آنیونی مانند تری فنیل فسفین انجام می‌شود. پلی استال برای نخستین بار در سال ۱۹۵۶ توسط شرکت دوپونت تولید شد و با نام تجاری دلرین در بازار عرضه شد. درصد بلورینگی در پلی استال بالاست و به دلیل ویژگی‌هایی که دارد می‌توان از آن بعنوان جایگزین فلزات غیرآهنی استفاده کرد. با افزودن الیاف شیشه به پلی استال‌ها می‌توان سفتی و مقاومت خزشی آن را بهبود بخشید.

آیا احداث واحدهای تولید پلی استال سودآور خواهد بود؟

علاقمندان به صنعت پتروشیمی می‌توانند اقدام به احداث واحدهای تولیدی پلی استال کنند؛ به دلیل این که محصول تولیدی، سود قابل توجهی دارد، این طرح، مزایای بسیاری برای تولیدکنندگان خواهد داشت.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این ماده را می‌توان از پتروشیمی‌های فعال داخل کشور تامین کرد. همچنین، در کشور ما و نیز در منطقه خاورمیانه، واحد تولید کننده پلی استال رزین وجود ندارد و تمامی نیازهای منطقه و ایران از طریق واردات از کشورهای اروپایی و چین تامین می‌شود. بنابراین به دلیل بی‌رقیب بودن این محصول، می‌توان یک بازار انحصاری ایجاد کرد.

2 پاسخ

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *